Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Trawniki

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Informacja o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej
Data utworzenia
2016-02-25
Opis

Nieodpłatna pomoc prawna

Obecnie na terenie Powiatu Świdnickiego, działają trzy punkty stacjonarne i jeden punkt mobilny, w których mieszkańcy mogą nieodpłatnie skorzystać z porad prawnych.

W Gminie Trawniki nieodpłatna pomoc prawna  udzielana jest w punkcie mieszczącym się w budynku Ośrodka Zdrowia w Trawnikach nr 636, 
w dniach:

poniedziałek  od godz. 8:30    do 12:30

środa              od godz. 11:30  do 15:30

piątek             od godz. 8:30    do 12:30

 

   

Opis usługi

Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
1) poinformowanie osoby fizycznej, zwanej dalej „osobą uprawnioną”,
o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym lub
2) wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub
3) sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym, lub
3a)  nieodpłatną mediację, lub
4) sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowoadministracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.

Nieodpłatna pomoc prawna nie obejmuje spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia tej działalności.

Kto może skorzystać   

Osoba uprawniona, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, zobowiązana jest do złożenia pisemnego oświadczenia, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej.

Forma zapisu

Termin wizyty ustalany jest telefonicznie pod nr 691 965 484 i elektronicznie: kwloch@powiatswidnik.pl. Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej odbywa się według kolejności zgłoszeń.

 

Inne informacje   

Porady co do zasady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie porad.

Nieodpłatna pomoc prawna osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście będzie udzielana za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość (telefon) lub poza punktem w miejscu zamieszkania osoby uprawnionej po wcześniejszym umówieniu terminu wizyty.

Nieodpłatna pomoc prawna osobom mającym trudności w komunikowaniu się będzie możliwa po uprzednim zgłoszeniu ww. faktu pod wskazany poniżej nr telefonu lub adres skrzynki elektronicznej oraz złożeniu ww. oświadczenia wraz ze wskazaniem okoliczności uzasadniających udzielenie porady poza punktem. Porada prawna może zostać udzielona za pomocą środków porozumiewania się na odległość w umówionym terminie.
Osoby uprawnione po uzyskaniu porady prawnej mogą dobrowolnie wypełnić ankietę (tj. część B karty pomocy) obejmującą opinię o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej.

Ankietę należy złożyć:
• bezpośrednio po udzielonej pomocy prawnej do skrzynki znajdującej się przed wejściem do punktu, w którym udzielana jest porada prawna lub,

• w późniejszym terminie przesłanie listownie na adres:
Starostwo Powiatowe w Świdniku, ul. Niepodległości 13, 21-047 Świdnik lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: poczta@powiatswidnik.pl

Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie Powiatu Świdnickiego

1. Świdnik, budynek Starostwa Powiatowego
ul. Niepodległości 13 II piętro, pokój 56 (wejście jak do SKOK).
Zapewniono wsparcie dla osób z niepełnosprawnościami:
winda w budynku (od strony parkingu)
Godziny otwarcia:
poniedziałek 10:00 - 14:00
od wtorku do piątku 8:00 - 12:00

2. Piaski, ul. Lubelska 80, pokój 9
(budynek naprzeciw Urzędu Miasta Piaski).
Godziny otwarcia:
Od poniedziałku do piątku 8:30 - 12:30

3. Trawniki 636
Godziny otwarcia:
poniedziałek 8:30 - 12:30
środa 11:30 - 15:30
piątek 8:30 - 12:30

4.Mełgiew, ul. Partyzancka 2 (budynek Urzędu Gminy)
Zapewniono wsparcie dla osób z niepełnosprawnościami:
podjazd do budynku, winda w budynku
Godziny otwarcia:
wtorek - 8:30 - 12:30

Na stronie Starostwa Powiatowego w Świdniku pod adresem: https://www.powiatswidnik.pl/132-starostwo/darmowa-pomoc-prawna
znajdują się dodatkowe informacje i  linki do e-Poradników.

Szczegółowe informacje zawarte są w  ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. 
o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim  oraz edukacji prawnej
(tekst jednolity Dz. U.
z 2021, poz.  945 z późn. zm.), oraz w aktach wykonawczych do ustawy.      

Załączniki:

  1. Oświadczenie, o którym mowa w art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r.
    o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej
    .
  2. Oświadczenie osoby uprawnionej, o którym mowa w art. 11 ust. 4 ustawy z dnia
    5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.
  3. Wniosek o udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.

 

 

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W SYSTEMIE TELEINFORMATYCZNYM DO OBSŁUGI NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ, NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO ORAZ EDUKACJI PRAWNEJ

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, iż:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Sprawiedliwości z siedzibą w Warszawie, Al. Ujazdowskie 11, kod pocztowy 00-950, a także właściwe starostwa powiatowe oraz wojewodowie – w zakresie ich zadań realizowanych na podstawie obowiązujących przepisów. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać w celu realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, a także zadań starostw powiatowych, wojewodów i Ministerstwa Sprawiedliwości  wynikających z innych powiązanych przepisów. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit a, c i e RODO tj. na podstawie zgody, w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.

Sposoby kontaktu z inspektorem ochrony danych w Ministerstwie Sprawiedliwości: Inspektor ochrony danych, Al. Ujazdowskie 11, kod pocztowy 00-950 Warszawa, adres e-mail: iod@ms.gov.pl a z inspektorami ochrony danych we właściwych starostwach powiatowych i w urzędach wojewódzkich zgodnie z informacjami podanymi na stronach internetowych tych urzędów. Z inspektorami ochrony danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane oraz archiwizowane w formie elektronicznej przez okres 10 lat.

W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:

  • prawo wycofania zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych: w zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie,
  • prawo do usunięcia danych,
  • prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych,
  • prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych.

Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z administratorem systemu teleinformatycznego korzystając z danych kontaktowych zamieszczonych na ekranie systemu.

Informujemy, iż Pani/Pana dane osobowe są przekazywane innym odbiorcom wyłącznie na podstawie przepisów prawa, bądź stosownie do wyrażonej przez Panią/Pana zgody.

W ramach systemu teleinformatycznego Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w sposób zautomatyzowany. Nie będą podejmowane decyzje opierające się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu Pana Pani danych, w tym profilowaniu. Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO:

Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

 

Załączniki
PDF pobrano: 2 razy
PDF pobrano: 2 razy
PDF pobrano: 2 razy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Dołęga Mirosław
Dodano do BIP dnia: 2016-02-25 11:23:06